Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Flexwerkers

Hieronder hebben wij een aantal veelgestelde vragen voor je beantwoord. Staat jouw vraag er toch niet tussen of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op of kom langs op ons kantoor! Bel naar +31 (0)115-231122 of mail naar info@ryaert.nl en wij staan je graag te woord.

Op deze site kun je een inschrijfformulier invullen. Met het invullen daarvan sta je nog niet officieel ingeschreven bij Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie. We nemen binnen 3 werkdagen contact met je op om je te informeren over de mogelijkheden. Op basis daarvan nodigen wij je uit op de vestiging om je inschrijving compleet te maken.

Je kunt uiteraard ook direct langs komen op de vestiging van Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie. Het is dan wel handig om van tevoren even te bellen om een afspraak te maken, dan kunnen we een intake-gesprek met je inplannen. De contactgegevens van onze vestigingen vind je hier.

Wekelijks wordt het aantal gewerkte uren door jou aan aan ons doorgegeven aan de hand van jouw declaratieformulier. Het is belangrijk dat je de gewerkte uren op de declaratie elke week invult en/of controleert. Het declaratieformulier, dient door de opdrachtgever te worden afgetekend. 

Zijn de uren correct ingevuld, is het declaratieformulier door de opdrachtgever afgetekend (geaccordeerd), dan worden de uren in ons systeem klaargezet. 

De gewerkte uren worden opgespaard en door ons bijgehouden, waarna je na ons akkoord per email en het uren overzicht wat wij je mailen kunt factureren vanuit het platform. De betaling vinden via het platform in de eerste week van de nieuwe maand plaats. (Tussen de 3e & 5e van de maand)

Zo geniet je net als bij een rechtstreekse baan, van een maandelijkse verloning.

Voor Zzp’ers die ons rechtstreeks uit eigen administratie gaan factureren, werkt vrijwel alles het zelfde. Je zorgt dat declaratieformulieren wekelijks getekend ( geaccordeerd) bij ons komen en wij houden de uren in ons systeem bij, waarna wij 1x per maand de totale uren zullen verwerken (einde maand) en jouw een email zullen sturen met een overzicht, die je dan kunt factureren. Het enigste verschil is dan ook, dat je ons rechtsreeks uit eigen administratie factureert en na ontvangst van jouw factuur, wordt deze dan binnen 5 werkdagen voldaan.

Voorschot / tussentijds facturen sturen worden niet in behandeling genomen.

Let op! 

Declaratieformulieren dien je zelf een kopie van te bewaren voor eigen administratie en controle. Mocht het gebeuren, dat je deze toch kwijt bent en ons deze hebt gemaild, dan kun je deze normaal gezien weer uit je eigen verstuurde mail halen. Ben je het declaratieformulier toch kwijt, dan kunnen wij tegen een vergoeding van €5 per declaratieformulier, deze aan jou versturen. Wij doen geen verrekening met uren, dus je ontvangt van ons een email met factuur voor het aantal declaratieformulieren die zijn opgevraagd en dient dan per omgaande te worden voldaan. Ontvangen wij binnen 1 werkdag geen betaling, dan worden er geen toekomstige facturen door ons uitbetaald, tot wij de betaling hebben ontvangen die je ons verschuldigd bent.

Indien je ziek bent, dien je je persoonlijk, vóór aanvang van de werkzaamheden, doch uiterlijk vóór 08.00 uur op de dag van ziekte, ziek te melden bij het bedrijf waar je tewerk gesteld bent én bij de vestiging van Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie.

Als je tijdens het werk ziek wordt en niet meer kunt werken dan meld je dit bij je direct contactpersoon van het bedrijf waar je tewerkgesteld bent én bij de vestiging van Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie. Het werk gaat immers door en wij zullen eventueel zo snel mogelijk een vervanger zoeken om de opdrachtgever tevreden te stellen.

De ziekmelding moet door jou zelf worden gedaan. Een ziekmelding door iemand anders wordt alleen geaccepteerd indien daarvoor een goede reden is.

Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie is een dienstverlener voor freelancers, die zich richt op het brede werkgebied van schoonmaak, productie, techniek, grond- weg- waterbouw en administratie. 

Voor deze sectoren verzorgen wij de werving en selectie en adviseren wij jou welke weg je kunt bewandelen om de salarisadministratie makkelijker voor jezelf te maken ( let op dit is alleen als je geen Kvk inschrijving hebt).  Heb je  wel een Kvk nr, dan ben je als Zzp’er ook welkom en kunnen wij ook voor jou bemiddelen. Zo kun je als freelancer / zzp’er zonder zorgen je werkzaamheden uitvoeren, terwijl Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie alle onderhandelingszorgen tussen jou en de opdrachtgever uit handen neemt. 

Eens per 14 dagen of per maand, afhankelijk wat de afspraken zijn met de opdrachtgever waar je tewerk wordt gesteld, zal je worden betaald.

In samenwerking met een gespecialiseerde freelance administratie kantoor, die zorgt voor afdrachten van alle nodige zaken als Btw, loonbelastingen, verzekeringen etc, kun je via hun platform ons dan factureren en ben je als freelancer vrij om je werk uit te voeren en jezelf te richten op zaken waar je zelf goed in bent. 

Als Freelancer via bovengenoemde platform, geld dan het volgende. Wat op je rekening gestort wordt, is dan ook netto en hoeven verder geen afdrachten meer van worden gedaan. Kortom bent je zelfstandig zonder kvk en heb je toch de voordelen die je ook in loondienst zou hebben.

Als Zzp’er stuur je ons zelf een factuur uit eigen administratie en ben je zelf verantwoordelijk voor alles afdrachten, verzekeringen etc. Uiteraard kunnen wij jou hier ook zeker in adviseren en ondersteunen waar nodig. 

Ryaert freelancers bemiddelingsorganisatie zoeken de juiste freelance talenten die passen bij de opdrachtgevers. Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact en korte lijnen. Hierdoor staan wij dicht bij de freelancers en opdrachtgevers en kunnen wij zo de beste service bieden.